61:59 • אושרה הרחבת הממשלה ל-20 שרים

שלמה בן יוסף No Comments on 61:59 • אושרה הרחבת הממשלה ל-20 שרים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת סיימה את הדיון בקריאה ראשונה בהצעת חוק יסוד: הממשלה (תיקון מס' 3 והוראת שעה לכנסת ה-20). ההצעה בקשה להחזיר לחוק היסוד את המוסד של שרים בלי תיק ולקבוע בהוראת שעה כי המגבלות על מספר השרים ומספר סגני השרים שהיו אמורות לחול על הרכבת הממשלה הקרובה, לא יחולו על ממשלה שכוננה בתקופת כהונת הכנסת העשרים. ההצעה אושרה ברוב של 61 מול 59 מתנגדים.

סגן השר אופיר אקוניס הציג את הצעת החוק ואמר: "אני שומע את זעקות האופוזיציה ומבקש טלו קורה מבין עינכם. זהו שיא הגיחוך לשמוע זאת מסיעות בבית הזה, שישבו בממשלות גדולות מן הממשלה שאנחנו מציעים כעת. אין סיעה מהצד של האופוזיציה באולם, שלא ישבה בממשלות מנופחות. כשאתם ניצחתם אותנו בבחירות ב-99, אנחנו לא התבכיינו על התוצאות.

אביה הרוחני של יש עתיד – טומי לפיד, התנגד להצעה להגביל את מספר השרים ואכן איש חכם נבון ומנוסה היה מר לפיד. אם זה כל כך חשוב ליש עתיד, למה לא דרשתם 18 שרים בממשלה הקודמת? זה מכיוון שלסיעת יש עתיד היה מאוד נח לשבת בממשלה הקודמת עם חמישה שרים. בחישוב שלי 20 שרים זה מספר נמוך מ22 שרים שיש עתיד ישבו בממשלה הקודמת. גם יאיר לפיד יודע שהעלויות של ממשלה לא יציבה, יקרה בהרבה ממשלה לא יציבה שהולכת לבחירות כל שנתיים.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון: "זה לא משנה אם בממשלה יהיו 18, 20 או 22 שרים כי אלה שרים מיותרים לענייני כלום. הדיון שצריך להתקיים הוא לאיזו ממשלה אנחנו הולכים, ממשלה שנותנת שוחד פוליטי והשרים שלה שותפים לדבר עבירה. רק לפני שנה הכנסת הזו והממשלה הקודמת של הליכוד ויש עתיד, שינו חוקי ייסוד כדי שתהיה כאן משילות ובסוף זה הוביל לממשלה של 61. היום יש עתיד הולכים לבג"ץ נגד הרחבת הממשלה? טלו קורה מבין עיניכם. זה מחפיר שאנחנו עוסקים בפרוצדורה כשעל השולחן סוגיות כל כך מהותיות לחברה הישראלית."

ח"כ אחמד טיבי: "כשהעלו את אחוז החסימה אמרו שזה ישפר את כוחה של הממשלה למשול, כאילו הסיעות הערביות והקטנות היו הסיבה להעדר משילות. מה שמתרחש היום הוא ההוכחה לכך שהפגם נמצא אצל אלה שהיד שלהם על ההגה. אלה נוהגים ולא מתנצלים גם כשהם עושים תאונות. אין ספק שהם לחוצים כי 61 מול 59 זה תיקו וכל תוצאה היא אפשרית. אם לא נצליח בהצבעה הזו נצליח הצבעה אחרת. אתם תתחננו לקיזוזים ואנחנו כבר עכשיו מודיעים לא יהיו קיזוזים.

אמרתי 61 וזו טעות כי זה 62. אורן חזן הוא לא חבר בליכוד? זה פגם גנטי שעובר בירושה ואני לא אפרט יותר" (ח"כ טיבי רומז להצבעה הכפולה של אביו של ח"כ אורן חזן ח"כ יחיאל חזן).

ח"כ שלי יחימוביץ': "אני לא אוהבת לתקוף דבר שאני לא בטוחה שאילו אנחנו היינו מרכיבים את הממשלה לא היינו עושים את זה גם ככורח. אם ליש עתיד מספר השרים היה כל כך חשוב באופן יסודי ובסיסי אז מן הסתם הם היו הופכים עולמות כבר בממשלה הקודמת ולא מחכים לממשלה הזו."

ח"כ שרון גל: "נברתי שוב ושוב בהסכמים הקואליציוניים במסמך וורד ואז לחצתי חיפוש לפי מילות מפתח – מעמד הבניינים, עניים, שכבות חלשות, אבטלה וגם שקופים. ומכל מילות החיפוש האלה למרבה התדהמה לא התקבלה שום תוצאה. אגב, אין גם בנייה בירושלים וגושי התיישבות בהסכמים, גם את זה חיפשתי.

אנחנו היחידים שלא נכנסנו לממשלה כי ויתרנו על כיסאות ולא על עקרונות. בסוף מגישים את החשבון לציבור וראוי שהציבור ידע שכספי המיסים שלו נשרפים כדי לממן את הכלום המיותר הזה. אני קורא לממשלה שלא להרחיב את מספר השרים."



0 תגובות